Suck stön Suck

Suck... idag gick jag upp tidigt för att hinna med att åka till Ljungby och fixa lite med försäkringskassan och lite med arbetsförmedlingen. Och gott och väl. Jag satt där på sängkanten och tog mina piller. Och jag tänkte att jag skulle kunna åka efter att jag duschat men ack så blev det inte. Jag kom nämligen på när jag kom till duschen att jag borde raka mig idag, så jag skulle raka mig före jag skulle duscha. Jag behöver verkligen rak mig..

Så kom jag ihåg att jag hade hyveln kvar i väskan sedan jag var ute och åkte sist. (Jag har en elektrisk skäggtrimmer som jag har använt.) Men idag var det hyvel som gällde. Och tänkt och gjort jag gick till väskan för att hämta hyveln.

Där hittade jag en litet häfte som handlade om något jag inte mins... Men i alla fall, jag började bläddra i det. När jag hade gjort det en stund, så hittade jag i häftet en länk till internet. Hmm tänkte jag den ska jag kolla, det är bäst att göra det på en gång.

Så jag började surffa runt, bara efter ett par sekunder hade jag glömt både länk och häfte, rakning och dusch... Sen sa det ping i min Twitter och någon sa 'Kaffe SKÅL'. Genast insåg jag att jag inte hade druckit kaffe idag.. Så nu mot nya äventyr.. En kort sekund kom jag ihåg att jag skulle till stans så jag rusade runt och tog allt jag brukar ha med mig när jag går hemifrån. Nämligen kameran, MacBooken och iPhonen och mitt mobila bredband.

2 minuter från oklädd till påklädd, hopp i bilen och starta.. kommer ett och ett halvt kvarter och inser jag har glömt att borsta tänderna. Så hem igen! Väl innanför dörren kommer jag på att jag skulle ha duschat, rakt mig och borsta tänderna.. Jag strök då dusch och rakning från listan.. för nu var jag kaffe sugen.. Och jag vill ju inte dricka kaffe själv så nu skulle jag alltså fortfarande åka till fiket i by där jag bor..

Nu så borsta tänderna, rätta till tröjan, försöka se om det är fläckar på den. Inga jag kunde se...så 10 minuter senare så var jag tillbaka i bilen. Nu då..

Jag kommer ner till fiket som är fult för ovanlighetens skull. Så jag får inte sitta där jag burkar sitta. Utan jag måste ta ett annat bord. Inte för att det stör mig så mycket men jag kan tycka det är lite jobbigt..

Hur som jag får mitt kaffe och sätter på datorn.. för att återgå till att surffa efter den där länken som jag nu hade kommit ihåg igen.. Min webbrowser öppnar min blogg som första sida och jag inser att jag inte har fått någon som har anslutit till mitt länk lista med ADHD-blogar mer än de jag själv har lagt till. Så jag pillade lite till. Nå kanske skulle det funka om jag pillade lite till och jag frågade min Twitter ’budy’ @catify om hon kunde tänka sig att lägga till min blogg gif och länk till min sida. Och hon ville och gjorde. Men hon fick inte någon bild från min site.

Så jag började kolla om jag skulle kunna fixa koden lite till. Sagt och gjort jag fixa lite till. Fortfarande sittandes på fiket..

Sen ringde telefonen och det var en kär vän som jag hade lovat och komma och hjälpa till med hennes barngrupp och det hade jag ju helt glömt.. Suck vad jag hatar det, när jag har lovat och inte mins. Jag fick ett tips, skriv upp saker. Men de som gav mig rådet inte tänkte på var att jag skulle glömma och titta på listan jag har gjort.

Nå, min vän sa att det inte var någon katastrof, men jag känner mig dum.. Sen kom jag ihåg att jag skulle till en annan polare så jag tog en termos kaffe med mig och åkte dit.. Nu sitter jag här.. Och har inte kommit längre med min dag.

Jag började kl 08:30 och nu är kl 21:50 i skrivande stund.. Arg vad trött jag blir…

Kommentarer

F. Lars sa…
Käre bror,

använd almanackan i din telefon och ha.en ljudlig påminnelse

;-)
Munken™ sa…
Jag brukar göra det :) men jag tappar bort mig lika snabbt i allafall..:)

Populära inlägg i den här bloggen

Prästvigning i Växjö domkyrka.

SEO eller eller.. Nähä..

2 Bloggare skriver om NPF och medicinering