2 Bloggare skriver om NPF och medicinering

Jag kan inte låta bli att fundera på hur det skulle kunna vara för mig som bara har medicinerat några veckor och håller på att trimma in min medicinering. Och jag tänker att det skull vara som vanligt, att jag inte kan hålla fokus på sker som är viktigt och i mitt fall så skulle det nog inte vara så klokt att inte medicinera.

Nå, när det då gäller barn har jag inte någon annan uppfattning än att funkar det utan medicin så är det att föredra. Men efter att nu upptäcka vad jag skulle ha kunna åstadkommit som är bra för min personlighet, som studier och ha tålamod att lära mig saker så kanske det ha det varit att föredra medicinering. Men jag är vare sig läkare eller heltidsförälder så jag kan inte avgöra vad som var bäst för mig.

Inte heller kan jag tycka, att bara för att det fins lysande personer med diverse handikapp och NPF, som har klart sig och dessutom lyckats med att få möjlighet att få sina kreativa sidor komma fram, att det skulle vara fel med att använda mediciner.

Att kränka en grupp mäniskor, så som 'Kommitén för Mänskliga Rättigheter' gör i pressrelease, som Luddesmorsa publicerar på sin blogg, efter som de menar att all typ av medicinering är fel är inte rätt och riktigt. Enligt dessa är rättigheten att inte få hjälp när hjälp fins. Därför är det kränkande för alla med NPF och deras föräldrar.

Visst kan man se texten som fin att det fins en plats för oss med NPF i världen och en uppgift. Så tror jag det är. Jag tror inte att det är fel på mig. Jag är bara annorlunda än den norm som råder och den är något som rent fysiskt är så.

Där för vill jag säga till SmulAnn: Heja och stå på dig!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Prästvigning i Växjö domkyrka.

SEO eller eller.. Nähä..