..personer med DAMP/ADHD är totalt oförmögna..

Liksom personer med DAMP/ADHD är man på Socialkontoren totalt oförmögna att se sin egen delaktighet när man genom sina beslut snarare skapar problem istället för att bistå till att lösa dem.

Skriver TastierFood i Jan 2010

Hans blogg handlar inte om damp/adhd utan han kastar ur sig något för att han är förbannad på soc. men det hindra inte att jag blir både arg och ledsen. För är det något jag alltid har varit medveten om är min delaktighet i mina beslut även om jag inte har kunnat styra varför jag beslutar galna och "fel" saker. Och jag tro att de flesta av oss med detta tillstånd är medvetna om hur vi inte gör rätt.

Och hans uttalande slår hårt efter som jag hela mitt liv har tagit beslut/agerat på impuls och det alltid har ställt människor i min omgivning i klistret och tvingat  dem att ta smällar som jag inte vill att de ska göra. Men jag vet att det är jag som gör det och jag skulle vilja kunna låta bli. Men det rätta beslutet att låta bli något eller att gör något mindre roligt faller liksom bort, och jag kan inte minnas och karusellen drar igång.. Och när det så småningom lugnar ner sig.. har nya skulder & nya ovänner (vänner som aningslöst ställt upp på mig), en del för blir faktiskt mina vänner även om det inte är så lätt. Men delaktig är jag och jag vet att jag själv har fatta dessa beslut eller kanske rättare sagt följt dessa impulser som jag inte kan säga nej till.

Jag känner mig duktig när jag kan avstå en impuls för ofta så är det så att jag vet att det är inte rätt och riktigt men jag kan ju inte motstå.. Och ofta kan jag till och med manipulara mig själv så till den milda grad att den där känslan av att "det här är inte riktigt rätt" försvinner.

Jag blir helt enkelt ledsen när når jag inte bara blir beskylld för att vara oansvarig (för det är jag) utan också omedveten om det. För det är jag inte!!!!

TastierFood har inte skrivit på den bloggen sedan 23 februari nu verkat det vara han som är den "Den rockande Kocken" men jag vet inte och jag har inte frågat...och jag kommer inte att fråga efter som om det inte är han så vill jag inte var otrevligt..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Prästvigning i Växjö domkyrka.

SEO eller eller.. Nähä..

2 Bloggare skriver om NPF och medicinering