Påskdagen

Åter igen vakande jag sent... morr, kl var ca 12:00 är jag vaknade. Jag är sliten när jag kommer upp. Just nu är det inte lätt att veta hur jag ska hantera min sömn. Somnar sällan före kl 03 på morgonen.

Jag lider inte av att jag äntligen sover när jag sover. Det är bara det att jag jobbar inte längre sådana timmar som gör att jag kan ha det livet att jag sover mellan 03 - 12 eller i bland ännu senare.

Igår var det dop i Maria Kyrkan i Ljungby, två av mina vänner hade fått barn för ett tag sedan och meddelade att påskdagen skulle det var dop. Tiden var ju självklart ordinarie högmässa, (Gudstjänst tid) vilket var och är 09:30 och det är förtidigt för mig, så jag trippelgarderade mig. Bad min mor att ringa vid 08 och ställde mobilen på 07:30 och 07:45 07:55 och 08:30 för att jag säkert skulle ha minst en timme på mig.
Gott och väl jag vakande i tid. Men efter som jag inte har några medicinerar i kroppen när jag vaknar så blir det svårt att vara organiserad.
Jag stod på benen kl 08:15 kanske, och kom på kl ca 8:55 att jag inte tagit min mediciner så jag hade rusat runt och gjort absolut ingenting i ca 40 minuter, och när medicinen äntligen kickade in ja då var jag sen igen. Hur illa är det inte. Kom försent till kyrkan med 15 min en halvtimme.
Och dopet var redan avklarat när jag kom. Men de hade fått dopljuset så det var fint och det rätt skönt att se dem.

Det var ju tur att det var i den vanliga Gudstjänsten så att jag inte störde för mycket med att komma sent.

Och Dop kalaset efteråt var enormt fint.

Nå då så allt got. I övrigt har jag bara glömt några små saker som att jag hade lovat en väninna att sicka mina tankar kring påskdagen, som referensmatrial och predikoinsperation. Det glömde jag förstås:/

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Prästvigning i Växjö domkyrka.

SEO eller eller.. Nähä..

2 Bloggare skriver om NPF och medicinering