Försöker lära mig mer om mitt funktionshinder.

Så jag sitter och surfar runt och hittade detta inslagg om något annat (typiskt mitt funktionshinder, att göra något annat).

Att%20leva%20med%20autism

Men det var väldigt intressant. Och skönt att veta att jag inte är ensam även om jag inte har Aspbergsers syndrom så har jag AD/HD och det är svårt nog att leva med.. Fast det är mycket bra att veta.. fokus är nu inte min starka sida och så har det nog alltid varit.

Saker jag har förstå nu handlar om mitt funktionshinder är tex att få saker färdig gjorda. Att inte kunna göra saker som inte är intressant nog, trots hur viktiga dem än är. Vissa saker klar jag helt enkelt inte av.. Tidigare har jag alltid trott att jag är mer själv centrerad, egoistisk och oempatisk än andra.

Att jag har empati och är bra på att reagera snabbt när det gäller vissa saker vet jag. Men ändå.. när det gäller långvariga relationer så är ofta så att det handlar om mig och inte någon annan. Det vill säga att jag håller på med mitt och står du inte ut med det så får det vara. Människor som gör anspråk på att jag ska vara si eller så och vara på ett vist sett tröttnar jag på fort..

Hur gärna jag än skulle vilja så kan jag helt enkelt inte släppa mina grejer.. Även om inser och förstår att jag borde. Så är det med mig.

[tags]funktionshinder,ADHD,insikt[/tags]

 

Kommentarer

Craxyknas sa…
Fast. Jag tror på en helande Gud. På alla människans områden. Ber att Jesus helar dig också...
Munken™ sa…
Men för att Gud ska göra det så måste min funktionshinder vara det i Guds ögon också.. Och jag är inte så säker på att han gör det. Att det blir ett funktionshinder beror ju på att vårt samhälle är som det är. I vissa sammanhang är mitt funktionshinder en ren tillgång.
Patrick Mattsson sa…
Det är inte vi som är handikappade det är samhället och människors inskränkthet som gör oss handikappade! Gud har någon mening bakom att han skapade oss så som han gjorde

Populära inlägg i den här bloggen

Prästvigning i Växjö domkyrka.

SEO eller eller.. Nähä..

2 Bloggare skriver om NPF och medicinering