Feedburner, Facebook och socialamedia

Sitter och försöker fixa lite med min andra blogg, gsm.liturgi.se, När jag såg att allt jag postar här på min personliga blogg hamnar två till tre gånger på Facebook. Mycket irriterande är det, kanske inte så mycket för mig som för alla dem som försöker följa mig på Facebook.

Nog är det så att det är klart att jag vill ha en notis om att jag skrivit ett nytt blogginlägg på min personliga Facebook sida. I övrigt vill jag styra om all bloggtrafik från den här sidan till Facebook sidan för bloggen utan upprepningar. Efter som jag inte vill uppfatas som spam. Men jag vet inte riktigt hur det funkar. Jag använder ett antal applikationer och tjänster för att kommunicera med omvärlden.

Och nästa alla vill länka till Facebook. Grr.. jag vill att en feed ska synas inte 1000 stycken.. Jag vill också fortsätta använda de tjänster jag har.. men inte ha kopplingen till Facebook. Jag vill styra vad som publiceras på facebook och på min blogg separat..

Hur F*N gör man det?

Nå ja, jag rodar vidare. Och kära vänner, bekanta och läsare, stå ut lite till så kommer detta att lösa sig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Prästvigning i Växjö domkyrka.

SEO eller eller.. Nähä..

2 Bloggare skriver om NPF och medicinering