Upptäckarglädje - Livsglädje

I dag skiner solen, och jag är på nya äventyr. Att upptäcka nya saker hos mig själv och min omgivning gör att livet är rätt bra.. Rastlösheten som har präglat mitt liv är åtminstone borta 6-8 timmar om dagen.. Det är lugnt och jag kan tänka klart. Jag blir inte förbannad för ingenting utan snarare så är det lugnt.. Vila är vad det är!

Jag får rast och ro att upptäcka, reflektera och handla!  Bara för några veckor sedan var det en annan ordning på dessa saker, nämligen upptäcka, handla och reflektera (om jag fick ro).

Det som är lustigt är att helt automatiskt har  utvecklat strategier för att hantera denna rastlöshet, så till den milda grad att jag själv inte har upptäckt, känt att jag var extra rastlös.. Det ända som har varit konstant är den bittra smacken av att ständigt inte klara av att slutföra, och hålla löften osv. Än har jag inte fått klarhet i vad som är mina egna maner och vad som är funktionshinder baserat. Men jag är i alla fall lugn och inte påväg hela tiden, stressen är inte där hela tiden.

Jag äter 2 piller på förmiddagen i samband med frukost och ca 20 minuter senare är jag lugn i själ och knopp. Om det redan gör så att jag fattar mognare beslut vet jag inte, och det är inte viktigt just nu. En ska i taget! Ta det lugnt. Och nu gör jag det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Prästvigning i Växjö domkyrka.

SEO eller eller.. Nähä..

2 Bloggare skriver om NPF och medicinering