Unicefambassadören avgår!

Det är sorgligt och tråkigt att Mikael Persbrandt av går som Unicefambassadör, skälen som dagen.se uppger är att allt för mycket fokus hamnar på Persbrandt och inte på Unicef. Pressmeddelandet från Unicef.

Kan vara ett klokt val att avgå då, men jag tänker att det är tråkigt att han som (som Jag förstår det) accelerera hans intag av centralstimulerande substanser (Kokain, alkohol, osv). Då kan detta mycket väll uppfattas som  en konsekvens.

Nu säger säker någon, men han väljer ju själv. Jo det gör han kanske, åtminstone enligt storyn som är berättad för oss. Men även om det är så, så har de flesta av oss som har ägnat många långa år åt självflykt avslutat uppdrag och uppgifter för att inte hamna i en situation vi inte klarar ut.

Och då är det tråkigt att det sker i nära samband med att Mikael Persbrandt åker fast för narkotika innehav. För som jag uppfattar det så har intaget gått över styr och Mikael styr inte längre själv. (Jag kan ha fel!) Då behöver han hjälp för att inte så småningom dö i beroendesjukdomens mörka och kalla djup.

Är mins känsla och min blid fel så Tackar jag Gud för det. Jag vill inte att min värsta fiende ska gå igenom det jag har gått igenom. Med kampen att bli fri från alkoholens våld.

Andar tidningar: Sydsvenskan, SvD, ExpressenVästerbottens-Kuriren, DN.

Kommentarer

Gabriel Fjellander sa…
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Menar du att det är fel att Persbrandt tvingas avgå eftersom det inte är hans utan drogernas fel, om än lite tillspetsat?
Munken™ sa…
Nej, inte fel, men tråkigt! Det är alltid trist när någon inte har makt över sitt eget beteende. Och än mer trist är det att det inte är så att det inte nämns en enda gång att det är förebilden som har utgör som är problemet.

Att han avgår är som jag uppfattar det, den ända möjligheten för att rädda anseendet på Unicef.
Alltså rätt men tråkigt.

Populära inlägg i den här bloggen

Prästvigning i Växjö domkyrka.

SEO eller eller.. Nähä..

2 Bloggare skriver om NPF och medicinering