Jag har fått en diagnos.

Jag har fått en diagnos. Och jag hopas mycket på att min tillvaro ska lösa sig..

Det är mycket små och stora saker i mitt liv som inte har funkat.. Nu har det efter 25års trail and error model fått en förklaring. Det betyder kanske inte att allt blir så enkelt som man skulle kunna hoppas på. Men Läkarna tror att medicinernering ska hjälpa mig mycket.

Jag är inte lika övertygad, för mycket av det som inte har funkat har jag lärt mig att jag inte fixar så att jag har helt enkelt struntat i dem som en struts som kör huvudet i sanden.. Nu ska det beteendet ändras, och förmågan att organisera och inte dra iväg ska lägga sig.. Hmm jag hoppas att det gör det i någon mån.. Det skulle betyda att jag kan avsluta saker som jag på börjar utan att tappa fokus och det skulle vara underbart.

Nå, det som känns bra är att veta varför relationer har gått åt pipan, Och att jag inte kunnat göra saker på samma vis som andra.. Jag slutade supa, och jag blev lovad att vissa saker skulle lägga sig på plats men det gjorde det inte..:( Men nu förstår jag varför.. För att spriten bara var ett symtom på vad som är fel hos mig.. (Nej jag tänker inte börja dricka igen...) Jag skulle inte våga. Nu får jag en medicin som håller mig vaken på nätterna.. Jag är så trött.. men det ska bli bättre har jag hört.. men vågar inte tro på det än... 3 - 4 timmar per natt 7 nätter i rad. Dock i natt var första natten jag kunde sova på länge...

Vi får helt enkelt se vad framtiden har att utvisa.

Kommentarer

Johnny sa…
Jag hoppas verkligen att du nu får verktygen som hjälper dig i vardagen.
Med åldern kommer dessutom erfarenheten, man brukar komma ihåg vad som är framgångsrikt & vad som inte är det. Vissa kontraproduktiva skeenden lär man sig undvika helt och hållet... Då blir det Kanske lite enklare. Johnny Örebro

Populära inlägg i den här bloggen

Prästvigning i Växjö domkyrka.

SEO eller eller.. Nähä..

2 Bloggare skriver om NPF och medicinering